بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان  در راستای اثر صنعت فولاد بر اشتغال، در این روزها صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار حساس و پر قدرت کشور ما محسوب می‌شود. این صنعت قادر است که سهم عمده‌ای از وظایف دولت را در ایجاد اشتغال به دوش بکشد. علاوه بر این، صنعت فولاد می‌تواند در میزان ارزآوری هر کشوری موثر باشد و اقتصاد را رونق ببخشد.

صنعت فولاد همواره در تلاش بوده که در تمامی شرایط در ارزآوری کشور موثر باشد. حتی در شرایط کنونی که ارز کشور به لحاظ کاهش درآمدهای نفتی هر روز در حال نوسان است، توانسته بار زیادی از نیازهای ارزی کشور را تامین کند.

بر همین مبنا، برنامه‌ریزی‌های وزارت صمت در کنار تلاش فولادسازان، کشور ما را به یکی از کشورهای پر قدرت فولادی در دنیا مبدل کرده‌است. با همت فولادسازان و تمرکز بر تولید بیشتر در کنار تامین مواد اولیه به وسیله تولید داخلی و واردات، می‌توانیم به جایگاهی برتر در منطقه و سراسر دنیا دست یابیم.

در این روزها، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توانسته سهم عمده‌ای از سیاست‌گذاری در زمینه معدن و صنایع معدنی را محقق کند. علاوه بر این، وی با مدیریت صحیح صادرات سنگ‌آهن، بخش زیادی از نیاز داخلی فولادسازان را به این ماده معدنی برطرف کرده‌است. وی با مدیریت مناسب خود، رشد در زنحیره تولید فولاد را تضمین کرده‌است.

بر همین اساس، به جرات می‌توان گفت که در صورت عدم وجود صنعت فولاد، نمی‌توان راهی برای توسعه صنعتی و پیشرفته شدن برای کشورمان تصور کرد.

برآوردها نشان می‌دهند که واحدهای فولادی در رونق تولید نقش عمده‌ای را بر عهده دارند. علاوه بر این، این واحدها توانسته‌اند در ارزآوری و اشتغال‌زایی بهبود مناسبی ایجاد کنند.

به این ترتیب، می‌توان گفت که سهم صنعت فولاد در توسعه و پیشرفت کشور به ویژه پیشرفت صنعتی و زیرساختی بسیار زیاد است. در صورتی که کشور از صنعت فولاد برخوردار نباشد، به یقین روند توسعه آن نیز با چالش‌هایی مواجه خواهد بود و هزینه‌های سنگینی را متحمل خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)