بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در طی گفت و گویی رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان کرد که در دی ماه سال جاری، واحد احیای مستقیم شرکت فولاد سفید دشت در حدود 70 هزار و 35 تن آهن اسفنجی تولید کرده‌است. این شرکت با این حجم از تولید توانسته موفق به ثبت رکورد جدیدی برای تولید ماهیانه خود شود.

طبق گزارش رسیده از سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی اشاره کرد که با در نظر گرفتن این موضوع که در سردترین فصل سال قرار گرفته‌ایم و اداره گاز استان همواره به کاهش مصارف صنعتی گاز طبیعی تاکید دارد، شرکت فولاد سفید دشت اقدام به کاهش تولید کرده‌است. این شرکت به دلیل تداوم تعاملات سازنده خود با نهادها و ادارات استان با فراهم کردن مقدمات فرآیندی در طی دو مرحله تولید خود را کاهش داده‌است.
رستمی در ادامه افزود که رکورد ماهیانه این شرکت در مقایسه با رکورد نهایی در آبان‌ماه سال جاری، به اندازه 20 تن رشد تولید آهن اسفنجی داشته‌است. در صورت عدم محدودیت در مصرف گاز طبیعی، این حجم از تولید به 500 تن می‌رسید.

او در ادامه از ارتقای کیفی آهن اسفنجی تولیدی واحد احیا مستقیم به لحاظ درجه فلز‌شدگی خبر داد. از ابتدای سال 98، در زمینه ارتقای کیفیت محصول، موفقیت‌های چشمگیری به دست آمده و امروز با اطمینان می‌توان گفت با بهبودهای صورت گرفته، آهن اسفنجی تولید شده در واحد احیای مستقیم فولاد سفید دشت از جمله باکیفیت‌ترین محصولات از این نوع در سطح کشور به شمار می‌رود.
رستمی اشاره کرد که هم اکنون واحد فولادسازی شرکت فولاد سفید دشت با پیشرفت 80 درصدی همراه است که با تلاش پرسنل، پیمانکاران و مسئولین این شرکت سال آینده شاهد اولین ذوب این واحد خواهیم بود.
مجتمع فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن تا یک میلیون تن، در 35 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)