بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، معاون وزیر در وزارت صمت در طی گفت و گویی بیان کرد که در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌های بیشتری دست و پنجه نرم می‌کند، لازم است در جهت تسهیل صادرات محصولات فولادی اقدامات مناسبی را انجام دهیم. وی در ادامه اشاره کرد که در سال جاری ظرفیت تولید فولاد در کشور ما به 37 تا 39 میلیون تن خواهد رسید.

طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، در یک بهمن ماه سال جاری، خداداد غریب‌پور در همایشی پیرامون صنعت فولاد و معدن ایران با در نظر گرفتن این نکته که بخش معدن و صنایع معدنی کشورمان از سال اخیر تاکنون در چندین مورد تحت تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا قرار گرفته، بیان کرد که هدف دولت آمریکا توقف صادرات کشور ماست. خوش‌بختانه آمریکا هنوز نتوانسته با استفاده از اعمال این تحریم‌ها به اهداف پلید خود دست یابد.

پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری در حدود حداقل 10 میلیون تن صادرات فولاد محقق شود. ارزش این مقدار از صادرات بیشتر از 4 تا 5 میلیارد دلار می‌باشد.

وی در ادامه افزود که هم اکنون در حدود 4 میلیون نفر به طور مستقیم با این صنعت مرتبط هستند. در سند چشم‌انداز سال 1404 انتظار داریم که در حدود 20 میلیون تن فولاد به بخش صادرات اختصاص یابد. علاوه بر این، در حدود 25 میلیون تن از تولید فولاد نیز به مصرف داخلی برسد.

معاون وزیر صنعت به وضوح بیان کرد که در سال جاری ظرفیت تولید فولاد ما از 37 میلیون تن به 39 میلیون تن خواهد رسید. معاون وزیر در مورد شرکت‌هایی که در لیست تحریمات دولت آمریکا قرار گرفته‌اند، اشاره کرد که ارزش بورسی 20 شرکت فعال حوزه معدن و صنایع معدنی در لیست تحریم، بیشتر از 280 هزار میلیارد تومان می‌باشد.

با این حال، در سال جاری فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ملی صنایع مس ایران توانستند بالغ بر 1 میلیارد دلار سرمایه خود را افزایش دهند. این مسئله برای گل‌گهر و چادرملو نیز در آینده نه چندان دور اعمال خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)