بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای عرضه ورق فولادی ، در شب گذشته دکتر مهدی بستانچی در طی برنامه گفت و گوی ویژه خبری در شبکه دو سیما، پیرامون مشکلات حاکم بر بازار عرضه و تولید فولاد صحبت کرد. وی اشاره کرد که سامان بهین‌یاب وزارت صمت مثل دیگر سامانه‌ها با وجود برخورداری از موفقیت‌ها و محاسن اداری باز هم ایرادات و معایبی دارد.

بستانچی در ادامه افزود که محاسبات سامانه بهین‌یاب قادر است در طول یک زمان معین و مشخص، ظرفیت‌ها و توانایی‌های مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان را مورد بررسی قرار دهد. این موضوع در حالی است که ممکن است در طول زمان بررسی، بهین‌یاب از ظرفیت عنوان شده برخوردار نباشند. به این ترتیب، احتمال عرضه نادرست و ناعادلانه شدت می‌یابد.

بستانچی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در ادامه اشاره کرد که وقتی در بازار آزاد، ورق‌ فولادی عرضه می‌شود، این معنی را دربر دارد که در کارخانه توزیع عادلانه‌ای صورت نگرفته‌است. وی افزود که در حدود 40 درصد از ورق‌های فولادی تولید شده را به صنایعی خواهیم داد که اشتغال زیادی ایجاد نمی‌کنند.

جناب پستانچی بر اینکه صنایع خودروسازی از صنایع پرمصرف در زمینه فولاد هستند، تاکید کرد. وی همچنین در ادامه بیان کرد که 50 درصد اشتغال کشور به دست صنایع کوچک و متوسط در کشور ما ایجاد شده‌است. به همین ترتیب، قسمت زیادی از عرضه ورق فولادی را باید به صنایع کوچکی اختصاص دهیم که اشتغال زیادی ایجاد نکرده‌اند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)