بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، کارشناسان بر این باورند که در روزهای آخر هفته گذشته، بازار از آرامشی نسبی برخوردار بود. شواهد موجود در بازار نشان می‌دهد که تغییر جهت قیمت‌ها در بازار آهن باعث شده است، بازار فولاد به قیمت‌های خرید نزدیک شود.

معمولا معامله‌هایی که هم اکنون در بازار داخلی انجام شده، تغییر کیفیت و تغییر قیمت چندانی با معامله‌های فعلی ندارد.

به همین ترتیب با بیانات وزارت صمت، دور از انتظار نیست که در شرایط سخت فعلی، برخی از مشکلات مالی تجار و کارخانه‌ها نسبت به قبل از لحاظ تولید و فروش برجسته‌تر شود. با این حال، آرامش فعلی موجود در بازار می‌تواند تداوم یابد.

به احتمال زیاد، ثبات نسبی قیمت محصولات فولادی شاید بتواند بهترین چشم‌انداز قیمتی برای بازار فولاد به شمار رود. با این وجود، در نهایت تنها روند بازار است که برای همگان تعیین تکلیف خواهد کرد. در این روزها تنها می‌توان اتفاقات موجود در بازار را بررسی کرده تا شاید دورنما و پیش‌بینی صحیح‌تری از آینده بازار ترسیم کرد.

موضوع دیگری که حائز اهمیت است، تاثیر گرفتن چشمگیر بازار فولاد از داده‌های حاشیه‌ای و اتفاقات سیاسی می‌باشد. همواره این نوع از رخدادها قادر خواهند بود که تاثیر شگرفی بر بازار آهن و فولاد بگذارد.

در این چند هفته اخیر، روند قیمت‌ها در بازار آهن، هیجان خرید و رشد سریع نرخ‌ها بیش از حد انتظار بود. با این حال، در هفته‌ای که گذشت، تغییر فاز قیمت‌ها در بازار مشاهده شد و شاهد ثبات قیمت‌ها در روزهای آخر هفته بودیم. این مسئله باعث ایجاد نگرانی جدی شده‌است. در واقع نوسانات بازار نشان می‌دهد که بازار داخلی کشور ما بیش از سایر بازارها تحت تاثیر عوامل خارجی و اتفاقات است.

اتفاقات رخ داده در این ماه‌های اخیر چه در حوزه سیاسی و چه در حوزهای دیگر و اثرات آن بر بازار داخلی آهن و فولاد باعث تشدید نگرانی خریداران و فروشندگان شده‌است. دور از انتظار نیست که باز هم اتفاقاتی در کشور رخ دهد که در نهایت بازار داخلی فولاد نیز از آن تاثیر پذیرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)