بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در ترکیه تولیدکننده‌های فولاد بر فروش بیلت در بازار داخلی و صادرات خود تمرکز دارند.

 

این در حالی است که بازار واردات بیلت ترکیه در ثبات و سکوت به سر می‌برد. برخی از خریداران در پی قیمت‌هایی کمتر از پیشنهادات عرضه‌کنندگان سی آی اس هستند. قیمت بیلت به دلیل ثبات نسبی در بازار قراضه بدون تغییر مانده‌است.

 

 طبق بررسی‌های ما، قیمت بیلت صادراتی ترکیه در بازه قیمت 425 تا 430 دلار هر تن فوب می‌باشد. این بازه قیمت نسبت به تعطیلات سال نو تغییر چندانی نداشته‌است.

 

شواهد در بازار حاکی از آن هستند که خریداران بیلت ترکیه، کشورهایی نظیر الجزایر، تونس و مصر می‌باشند. قیمت بیلت در بازار داخلی نیز در بازه 420 تا 430 دلار هر تن درب کارخانه می‌باشد. علاوه بر این، بیلت وارداتی به قیمت 425 تا 430 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده‌است.

 

بر اساس تحقیقات ما، بعد از تعطیلات سال نو میلادی بیلت سی آی اس به مرور بهبود پیدا کرده‌است. این در حالی است که در بازار قراضه آهن چشم‌انداز مثبتی برای روزهای آتی وجود ندارد. همچینن میزان تقاضا در بازارهای سنتی بیلت سی آی اس با محدودیت روبه‌رو است. قیمت‌ها در این بازار مشابه به سال گذشته می‌باشند.

 

آمارها نشان می‌دهند که برخی از افراد قیمت‌ها را از بازه 405 تا 420 دلار قبل از تعطیلات به 415 تا 420 دلار هر تن فوب دریای سیاه نزدیک کرده‌اند. با این حال، هنوز نمی‌توان در مورد روند افزایشی که در بازار حاکم است، صحبتی قطعی کرد، زیرا برخی از تولیدکنندگان هنوز اقدام به فروش نکرده‌اند. علاوه بر این، خریدران هم انتظار واضح‌تر شدن مسیر بازارهای وابسته به بیلت مثل قراضه آهن را می‌کشند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)