بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روز چهارشنبه شرکت فولاد مبارکه با حضور جمعی از سهامداران حقیقی خود و نمایندگان سهامداران حقوقی شرکت، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، نماینده سازمان بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد.

 

این نشست در محل سالن نگین نقش جهان با هدف تصویب افزایش سرمایه شرکت از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال به ۲۰۹ هزار میلیارد ریال برگزار شد.

 

در این جلسه مدیر عامل شرکت جناب آقای حمیدرضا عظیمیان به عنوان رئیس جلسه و جناب آقای مولوی به عنوان نماینده سازمان ایمیدرو، مختاری نماینده شرکت بهسازان انرژی تدبیرزنگان به‌عنوان ناظر مجمع و جوانبخت معاون اقتصادی و مالی شرکت به‌عنوان دبیر جلسه برگزیده شدند.

 

در این مجمع توضیحات کاملی در خصوص روند فعالیت و افزایش سرمایه شرکت طی سال‌های گذشته و همچنین منابع و مصارف عمده سرمایه‌ای شرکت توسط حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه و رئیس جلسه با ارائه گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت بیان شد.

وی در مورد عملکرد تولید شرکت اشاره کرد که گروه فولاد مبارکه با تولید بیش از ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تن فولاد خام در ۸ ماه نخست سال ۱۳۹۸ توانست یش از ۹/ ۴۵ درصد از بازار فولادسازان بزرگ کشور را در دست داشته‌باشد.

طبق گفته این شخص، تولید انواع محصولات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دوره ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ نسبت به دوره مشابه سال گذشته با حدود ۷۵۰ هزار تن افزایش به بیش از ۵ میلیون و ۹۷۲ هزار تن رسیده که رشد تولید اصلی مربوط به سایر محصولات مثل تختال بوده‌است.

علاوه بر این، جناب عظیمیان در مورد عملکرد شرکت در حوزه فروش در ۹ ماه نخست سال ۹۸ میزان فروش محصولات نهایی شرکت به حدود ۵ میلیون و ۷۵۲ هزار تن رسیده که ۶۰۰ هزار تن بالاتر از دوره مشابه سال قبل بوده‌است.

عظیمیان در ادامه افزود که در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ میزان فروش محصولات نهایی شرکت به حدود ۲۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته بوده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه درباره عملکرد شرکت در زمینه سودآوری اشاره کرد که در ۶ ماه ابتدای امسال، سود ناخالص شرکت با رشد ۱۲۵درصدی به حدود ۱۰هزار و ۴۰۰میلیارد تومان رسید.

طبق بررسی‌های ما، مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان این مطلب که پیشنهاد هیات‌ مدیره برای افزایش سرمایه جدید ۸۰ هزار میلیارد ریال است، اشاره کرد که تامین کل مبلغ افزایش سرمایه درحال انجام از محل سود انباشته شرکت است. پس از ارائه گزارش توجیهی توسط عظیمیان مدیر عامل شرکت و قرائت گزارش بازرس قانونی شرکت، پیشنهاد افزایش سرمایه مذکور در نهایت با اکثریت آرای بالای دو سوم حاضران در جلسه، افزایش سرمایه شرکت از ۱۳۰ هزار به ۲۰۹ هزار میلیارد ریال به تصویب رسید.

علاوه بر این، تغییر سال مالی شرکت مورد توافق سهامداران قرار نگرفت و تصویب نشد. در جلسه مجمع عادی به‌ طور فوق‌العاده شرکت نیز که با هدف تغییر روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت برگزار شد، چهار روزنامه از جمله دنیای‌اقتصاد به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار شرکت انتخاب شدند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)