بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، قیمت نهایی برای بیلت در بازار داخلی چین حدود 1.4 دلار افزایش داشت و 477 دلار برای هر تن درب کارخانه با مالیات ارزش افزوده ثبت شده‌است. این قیمت در حالی است که بیلت طی هفت روز متوالی دارای بازار ثابتی بود.

علت رشد قیمت این کالا را می‌توان شروع دوباره تولید توسط نوردکاران شهر تانگشان دانست. به دلیل برگشت برخی از نوردکاران به تولید، بازار بیلت چین بهبود یافت.

پیش از این، فعالیت نوردکاران در شهر تانگشان جهت مقابله با آلودگی هوا ممنوع شده‌بود، که در روز اخیر این ممنوعیت به پایان رسید.

صادرات قراضه ژاپن در بازارهای جدید

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، احتمال می‌رود که کشور ژاپن در سال اخیر برای صادرات قراضه آهن خود به بازار کشورهای دیگری مثل بنگلادش و ویتنام توجه بیشتری کند. علت این توجه را می‌توان کمتر شدن تقاضای کره جنوبی که پیش از این خریدار اصلی ژاپن بود، دانست.

احتمالا در سال 2019 باز هم میزان تقاضای کره جنوبی کاهش بیابد. پی رو همین مسئله، تجار قراضه ژاپن باید به دنبال بازارهای جدیدی برای عرضه محصولات خود باشند.

با توجه به گزارشات ما، با در نظر گرفتن اینکه سیری صعودی در میزان تقاضای قراضه ویتنام و بنگلادش حاکم است، فعالان بازار فولاد برآورد کرده‌اند که این دو کشور گزینه‌های نخست ژاپنی‌ها برای فروش قراضه باشند.

از طرف دیگر به دلیل اتمام پروژه‌های بازی‌های المپیک 2020 توکیو، دیگر بازار داخلی این کشور یک حامی اصلی قیمت قراضه و فولاد نمی‌باشد، زیرا که تقاضای مقاطع فولادی و بیلت در بازار داخلی ژاپن نیز کمتر خواهد شد. به همین ترتیب، ژاپنی‌ها مجبورند صادرات قراضه خود را بالا ببرند و به دنبال بازارهای جدیدی باشند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)