بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، قیمت میلگرد در آستانه سال نو در بازار داخلی شرق چین تحت فشار عرضه تا 3 دلار پایین آمده و 530 تا 534 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. در نقاط شمالی نیز که این مشکل وجود نداشت تا 4 دلار بالا رفته و 509 تا 513 دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد. در بازار صادرات چین نیز قیمت میلگرد 465 دلار هر تن فوب و بدون تغییر مانده است. البته پیشنهادهای قیمت 470 تا 480 دلار هر تن فوب است که تا 10 دلار افت داشته ولی حداقل قیمت مورد قبول کارخانه‌ها 465 دلار است.

انتظار می‌رود قیمت‌ها ارزان‌تر شوند. از این رو فعلا کسی خریدار نیست. تنها خریدها برای رفع نیاز فوری مصرف‌کننده‌ها است.

پیش‌بینی احتمال طوفان‌های موسمی و گردباد در غرب استرالیا و کاهش احتمالی عرضه، قیمت سنگ‌آهن را در بازار واردات چین بالا برده و به 95 دلار هر تن سی اف آر نزدیک کرده‌است. در نهایت، آخرین قیمت سنگ‌آهن با خلوص 62 درصد 94.60 دلار هر تن سی اف آر شنیده شده که حدود یک دلار رشد داشت.

در هفته نخست سال نو میلادی قیمت بیلت وارداتی در بازار جنوب شرق آسیا با توجه به جو منفی بازار قراضه ترکیه نزولی بود. بیلت روسیه در 440 دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا معامله شد. هنوز تا هشتم ژانویه مشتریان زیادی در تعطیلات سال نو هستند از این رو باید منتظر ماند تا هفته آینده روند بازارها روشن‌تر شود.

بیلت هند و روسیه 445 تا 450 دلار هر تن سی اف آر پیشنهاد شده و در خاورمیانه نیز 415 دلار هر تن فوب است. ظاهرا قیمت رایج در بازار جنوب شرق آسیا 440 تا 445 دلار هر تن سی اف آر خواهد بود.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)