بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بررسی معاملات بازار بورس کالا نشان می‌دهد که در چند روز اخیر روند صعودی بازار سهام تداوم یافته و توانسته بازدهی 6.4 درصد خود را همچنان ادامه دهد. در وضعیت حاکم بر این بازار، برخی از فعالان بازار، معاملات پرحجم خود را ادامه دادند. معامله‌گران خرد نیز، رکوردی مناسب را در تغییر مالکیت‌ها به ثبت رسانند. پیش از این آن‌ها در این چند هفته اخیر، در نقش خریدار ظاهر شده‌بودند.

فعالان خرد در بازار بورس کالا، همچنان خریدهای پرحجم خود را ادامه دادند. به همین ترتیب، توانستند در کارنامه کاری خود معاملات پررونقی را به ثبت برسانند. روند معاملات این افراد به صورتی بوده که امروز حدود 200 میلیارد تومان نقدینگی از سهامداران حقوقی به حقیقی منتقل شد.

این معاملات پررونق بیشتر در بخش نهادهای ساختمانی مثل کارخانه‌جات سیمان انجام گرفت. علاوه بر این، خرید و فروش‌های زیادی در میان نمادهای فولادی انجام شد.

از جمله مجتمع فولاد مبارکه که در حدود 8 میلیون سهم از سمت شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا واگذار کرد. در روز اخیر این شرکت حدود 3 میلیون و 700 هزار سهم فولاد را واگذار کرد.

این موضوع  در حالی است که در حدود 60 هزار سهم فولاد امیر کبیر کاشان توسط صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پیشرو خریداری شده‌است.

علاوه بر فولاد امیر کبیر کاشان، فولاد کاوه جنوب کیش نیز از سوی دو سهامدار به خرید سهم پرداخت. در نتیجه، حدود 200 هزار سهم آن از سمت شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن و 50 هزار سهم دیگر توسط شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا خریداری شد.

فولاد سپید فراب کویر از سوی سهامداران عمده با عرضه‌های سنگینی روبه‌رو شد. سهامدار کویر، مالک 45 درصدی سهم است و یک شخص حقیقی می‌باشد که به فروش 40 میلیون سهم اقدام کرده‌است.

به طور کلی در روزهای اخیر، تمامی هیاهوی رشد قیمت ‌آهن‌آلات و فعالان بازار بورس کالا قابل توجه بوده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)