بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر در بازار داخلی چین، قیمت ورق گرم از ثبات مناسبی برخوردار است.

در این روزها فولادسازان در استان تانگشان در تولید فولاد محدودیت‌های موقتی ایجاد کردند. همین امر باعث شد که کیفیت هوا به طور موقتی بهتر شود.

قیمت ورق در این روزها، در بازه 560 تا 565 برای هر تن درب کارخانه ثبت شده‌است. برای کاهش حجم آلاینده‌ها در استان تانگشان در شمال چین،لازم بود تولید را بین 20 تا 50 درصد کاهش می‌دادند.

طبق بررسی‌های واحد خبر آهن ملل اصفهان، دولت چین پایان محدودیت ساخت فولاد را تا بهبود وضعیت هوا به تعویق انداخته‌است و تاریخی برای پایان محدودیت تولید اعلام نکرده‌است.

به طور کلی دولت اجازه افزایش قیمت ورق گرم را در تعطیلات سال نو چین و سکوت بازار صادر نکرده‌است. با  این شرایط، قیمت نهایی ورق گرم صادراتی در چین در حدود 484.75 دلار برای هر تن فوب ثبت شده‌است.

بازار میلگرد صادراتی شرایط دیگری دارد. با قرارگیری در فصل سرد، رکود زمستانی و تعطیلات سال نو، قیمت‌ها توسط تولیدکنندگان مقاطع ترکیه پایین آورده شده‌است.

میانگین قیمت میلگرد بین 440 تا 450 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. این نرخ قیمت نشان می‌دهد که این بهای این کالا نسبت به روزهای اخیر در حدود 5 دلار کاهش یافته‌است.

بازار میلگرد صادراتی در ترکیه، میزان تقاضا به دلیل تعطیلات و رکود حاکم بر بازار به دلیل روزهای سرد، پایین می‌باشد. کسی در این بازار حاضر به خرید میلگرد با قیمت 450 دلار هر تن فوب نمی‌باشد.