بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، بازار فولاد هم اکنون روزهای سخت و پیچیده‌ای را دنبال می‌کند. چندگانگی‌هایی جدی در بازار به چشم می‌خورد.

در اواخر هفته گذشته، روند بازار به سمتی پیش رفت که قیمت میلگرد آجدار در مقابل افزایش قیمت سایر مصنوعات فولادی، ثابت و بدون تغییر نماند.  این در حالی است که در روزهای اخیر، به دلیل افزایش قیمت آهن‌آلات، امکان رشد قیمت میلگرد نیز وجود دارد.

با اینکه در بازار این روزها با افزایش قیمت جزئی میلگرد مواجه بودیم، اما برخی معتقدند بازار آهن روز این کالا با ثبات همراه بوده‌است. روند معاملات عمومی برای شمش در بازار بورس کالا، در مسیری افزایشی قرار دارد. اختلاف قیمت در بین معاملات نیز چشم‌گیر می‌باشد. به دلیل مشکلاتی مثل رشد نرخ دلار، افزایش جهانی نرخ سنگ‌آهن، مشکلات اقتصادی و غیره، کمتر کسی هست که از کاهش تقاضا در بازار آهن روز بی اطلاع باشد. فعالان بازار بسیاری به درکی از واقعیت‌های تقاضای موثر از سمت مصرف‌کننده نهایی رسیده‌اند.

طبیعی است که در روزهای سرد سال و بارش‌های پراکنده در سطح کشور، میزان تقاضا با کاهش روبه‌رو شود.
با این حال نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت، که با رشد قیمت مسکن و رونق تدریجی بخش‌های صنعتی، میزان تقاضای موثر به اندازه کمی با رشد همراه می‌شود ولی از رشد قیمت‌ها حمایتی نمی‌کند.

وضعیتی که هم اکنون بر بازار حاکم است با قیمت‌ها در این ماه‌های اخیر همخوانی ندارد و از التهاب قیمت‌ها حمایت نمی‌کند.  به ویژه حالا که با موجودی بالا در انبارها مواجه هستیم. چند هفته‌ای است که غول نقدینگی روانه بازار شده و خودنمایی محسوسی داشته‌است. در حال حاضر هم اثرگذاری آن ادامه دارد.

منبع: آهن ملل اصفهان (AHANMELAL)