بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، جهش به وجود آمده در بازار فولاد حاکی از ان است که اتفاقات بزرگی قرار است، رخ دهد. دقیقا مانند آتشفشانی که قبل از شروع به جوشش و فوران، تحرکات عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهد تا نسبت به اتفاقی بزرگ‌تر اطلاع‌رسانی کند.

بازار فولاد نیز مانند یک آتشفشان است. در صورتی که عرضه‌ها تقویت شود و دولت با عملکرد و رویکردهای تجاری جدی‌تری نسبت به مدیریت بازار اقدام کند، امکان انفجار قیمت‌ها، سقوط آزاد نرخ‌ها و جهش بازار فولاد به هر دلیلی قوت می‌پذیرد.

به دنبال همین مسئله، در صورتی که از بازار فولاد حمایت نشود و این بازی‌های قیمتی ادامه یابد، امکان رشد قیمت میلگرد هم به تبعیت از محصولات دیگر وجود دارد. در صورتی که تجار که از موجودی بالایی در انبارهای خود برخوردارند، از فروش ممانعت کرده و یا تمایل به خرید در آن‌ها اندک شود، بازار نرخ‌های جدیدی را به خود خواهد دید.

این شرایط در کالاهایی که به هر دلیل تزریق آن به بازار با وقفه یا کندی صورت گرفته یا جذابیت خرید آن تقویت شده بیش از سایر بازارها ایفای نقش کرده‌است. این روند تاکنون ادامه داشته و اگر تزریق کالا تقویت شود و به هر دلیل این جریان نقدینگی را با عدم رشد قیمت‌ها سرخورده سازد، جریان بازارها به سرعت تغییر خواهد کرد.

برای اصلاح این شرایط، تغذیه بازار کافی است و حتی اگر فعالان بازار به احتمال رشد عرضه‌ها یقین کنند، این جریان ممکن است معکوس شده و خریداران امروز به سرعت به فروشندگان فردا و هفته آینده بدل خواهند شد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که تلاش‌ها برای رشد عرضه در بازار داخلی تقویت شده و همین شایعات اگر با چند داده واقعی و قابل لمس همراه شود، تقاضای سفته‌بازی فعلی به‌شدت با تغییر فاز مواجه خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelalf)