بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر، بیش از آنکه بازار آهن بر مبنای داده‌های بنیادین و واقعی حرکت کند، بیشتر به سمت حدس و گمانه‌زنی‌هایی که درستی آن‌ها اثبات نشده می‌رود.

هم اکنون جوی بر بازار حاکم شده که باعث نگرانی بسیاری از فعالان بازار در مورد آینده آن شده‌است. علاوه بر این، این جو باعث شده که همکاران مشغول در حوزه صنعت فولاد نسبت به بازار اعتماد و اطمینان خاطر نداشته باشند.

این عدم اطمینان یک مفهوم فراگیر بوده که به دلیل کاهش امید و نداشتن اطمینان در سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت فولاد به وجود آمده‌است. مادامی که شرایط اقتصاد قابل اعتماد نیست، عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می‌کند. در نهایت این مسئله باعث می‌شود که آنان در تصمیم‌گیری‌ها، غیرمنطقی‌تر و دشوار‌تر عمل کنند.

نمی‌توان نقش قوانین و مقررات و تصمیمات بد که باعث این عدم اطمینان شده را نادیده گرفت. این موضوع می‌تواند باعث افت تمامی فعالیت‌ها شود. بنابراین، لازم است راه‌حلی در جهت رعایت اعتدال اندیشید. لازم است که نگاه فعالان فولادی را به وسیله ایجاد انگیزه در آنان و سرمایه‌گذاری توسعه داد. به این ترتیب، آثار مطلوب آن در رونق بازار هویدا خواهد شد.

در این برهه زمانی، التهابات و نوسانات به وجود آمده در حوزه بازار میلگرد آجدار، مطالب فوق‌الذکر را تایید می‌کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند که نکاتی که ذکر کردیم، تداوم زیادی در تغییر روند قیمت میلگرد نداشته و خیلی سریع جای خود را به دیگری داده‌اند. بر همین اساس، بسیاری از فعالان بازار عامل نوسانات بوجود آمده در قیمت آهن‌آلات و به خصوص قیمت میلگرد را در دست‌های پشت‌پرده می‌دانند.

بر همین مبنا، لازم است که وزارت صمت جهت بهبود و رفع موانع موجود راه‌کاری اندیشه کنند. ضروری به نظر می‌رسد که در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا سایر مسئولان و سیاست‌گذاران، کاری انجام دهند و برای برون رفت از وضعیت فعلی دست اندرکاران با مقررات زدایی و بازکردن زنجیره قوانین و حذف مقررات زاید بخش عمده‌ای از مشکلات را مرتفع کنند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)