بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده صادرات با عرضه صحیح مواد اولیه محقق خواهد شد. در حال حاضر، مسکن‌سازان و فعالان عرصه صنعت فولاد و آهن دغدغه عدم وجود ثبات در قیمت‌ آهن‌آلات را دارند. در شرایطی که هم اکنون بر کشور ما حاکم است، روالی عادی و متداولی در بازار آهن به چشم نمی‌خورد. بنابراین، ما نمی‌توانیم وضعیت کشور خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم و همانند کشورهای دیگر برنامه‌ریزی کنیم.

با این حال با وضع موجود در بازار، همچنان ترس برای افزایش قیمت‌ محصولات فولادی برای خریداران آهن وجود دارد. این مسئله باعث شده آن‌ها بر سر دو راهی قرار بگیرند. می‌توان گفت در نهایت ضرر این نوسانات قیمت در بازار میلگرد، ورق گرم و تیرآهن متحمل مصرف‌کنندگان می‌‌شود، زیرا آن‌ها باید برای رفع نیاز خود، مواد اولیه را با قیمت بالاتری تهیه و تامین کنند. به همین ترتیب، با شرایط موجود در بازار برای قیمت‌ها و تحریم‌های موجود نباید انتظار کالایی با کیفیت را داشته‌باشیم.

کارشناسان بر این باورند که برای رفع مشکلات به وجود آمده، لازم است که تمرکز خود را به اشباع بازار داخلی معطوف کنیم. دولت و مسئولان برای اینکه بخواهند عطش بازار داخلی را حفظ کنند، کمتر از میزان تقاضا، مواد اولیه عرضه می‌کنند. برای نمونه، مادامی که 100 هزار تن مواد اولیه نیاز هست تنها 8 تا 10 هزار تن از این مواد در بازار عرضه می‌شود.

بر همین اساس، انتظار می‌رود که مسئولان و فعالان بازار آهن و فولاد بتوانند در زمینه اقتصادی کشور، علاوه بر تعریف یک سیستم توزیع منحصر به فرد غیر وابسته به شرق و غرب، تفکیک مشخصی بین بازار خارجی و داخلی انجام دهند. علاه بر این، مسئولان باید هر دو بازار داخلی و خارجی را با این مکانیزم و با کمترین آسیب کنترل کنند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)