بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار داخلی چین قیمت ورق گرم بین 556 تا 558 دلار برای هر تن درب کارخانه از ثبات مناسبی برخوردار بوده‌است. با اینکه در بازار فعالیت زیادی وجود نداشته اما قیمت‌های صادراتی بهبود یافته‌است. خریداران نیز این رشد قیمت را قبول کردند.

 

آمارها حاکی از آن هستند که قیمت پیشنهادی صادراتی ورق گرم در حدود 5 دلار رشد یافته‌است. در نهایت این کالا با قیمت 483 دلار برای هر تن فوب ثبت شد. برخی از عرضه‌کنندگان توانستند کالای خود را با قیمت 485 دلار برای هر تن فوب به فروش برسانند. تعدادی از کارخانه‌ها برای محصولات فولادی خود قیمتی معادل 500 دلار برای هر تن فوب در نظر گرفتند.

 

پایین‌ترین قیمت مورد پذیرش بازار صادرات ورق گرم چین به عقیده برخی از فعالان بازار بین 480 تا 485 دلار برای هر تن فوب بوده و این در حالی است که در هفته گذشته قیمت این کالا بین بازه 475 تا 480 دلار بوده‌است.

 

در اروپا و آمریکا، به دلیل تعطیلات کریسمس بازار واردات عرضه‌کننده‌ها در سکوت به سرد می‌برد. میانگین قیمت قراضه آهن سنگین در ترکیه در حدود 298.42 دلار برای هر تن سی اف آر است. بازار قراضه در این روزها از ثبات برخوردار است. هم اکنون میانگین قیمت قراضه سنگین 20-80 در آمریکا در حدود 303.39 دلار می‌باشد. تفاوت قیمت محصول آمریکا با محصول اروپا در حدود 4.97 دلار برای هر تن می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)