بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در طی دو سال گذشته، شرکت‌های زغال‌سنگ آمریکا به سرمایه‌گذاران بازپرداحت‌های کلانی پرداختند. پرداخت غرامت در دوره کوتاه از جمله پیشنهاداتی است که از سوی این شرکت‌ها حتی در شرایط سقوط ارزش سهام آن‌ها مطرح شده‌است.

 

طبق گزارش بلومبرگ درباره شرایط شرکت‌های زغال‌سنگ آمریکا، شرکت Peabody Energy Corp و Warrior Met Coal Inc از جمله شرکت‌هایی هستند که به سهامداران خود بیش از 1.25 میلیارد دلار سود پرداخت کرده‌اند. نسبت به سال گذشته این مقدار نزدیک به 1.5 میلیارد دلار افت داشته‌است. در صورتی که این روند ادامه یابد، کاهش شدید زغال‌سنگ‌، نسبت به قیمت فعلی در سال 2020 دور از انتظار نمی‌باشد.

بر اساس تحلیل کارشناسان ما، از ماه مه، قیمت زغال‌سنگ‌های وال‌استریت در صنایع فولادی بیش از 30 درصد کاهش داشته‌است. به دنبال کاهش قیمت زغال‌سنگ‌، روند کند شدن رشد اقتصاد جهانی آسیب‌پذیرتر شده‌است.

سایر فرآورده‌های گرمایشی نیز که برای تولید نیروی برق استفاده می‌شوند، به طور مشابه کاهش یافته‌اند. بنابراین، قیمت سوخت Central Appalachian به میزان 24 درصد در سال جاری افت داشته‌است. این میزان کاهش زغال‌سنگ‌های وال‌استریت به خودی خود 1.7 درصد نسبت به ذخایر حوضه رودخانه پودر کاهش داشته‌است. این عوامل نشان‌گر شکستی است که در ارزش سهام شرکت‌های معدنی از این دست می‌توان مشاهده کرد.

مدیر موسسه ارزیابی جهانی S&P بر این باور است که در سال 2020 بازده سهامداران کاهش خواهد یافت.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)