بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، روند یکباره جهت بازار به سمت رشد قیمت‌ها، در میان عوام این تصور را ایجاد کرد که فولادی‌ها در تلاشند که عدم هم‌خوانی اعداد و ارقام قیمت‌ها در بازار بورس کالا را با افت قیمت اخیر ایجاد شده در بازار بیرون و نوسانات قیمت میلگرد جبران کنند. با این حال، در یکی دو روز اخیر، عرضه‌ فراوان میلگرد آجدار باعث شد بار دیگر قیمت این کالای پرکاربرد وارد رکود شود. این در حالی است که میزان عرضه‌‌ها کاملا محتاطانه و حساب شده نسبتا کم برنامه‌ریزی شده‌اند. از این رو فعالان این حوزه در تلاشند تا این بازار را در خصوص نرخ‌های مهندسی شده بورس کالا با یکدیگر تا حدوی هماهنگ کنند تا شاید در تحریک و ترغیب تقاضای سفته‌بازان با اقبال مجدد این تقاضا برای عرضه‌های روز جاری مواجه شود.

بر اساس تحلیل کارشناسان ما، روز گذشته نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار برای هفته آتی بیش از ۴۷۰۰ تومان با احتساب نرخ‌های معاملاتی دو هفته اخیر شمش در بورس کالا رقم خورده‌است. این مسئله در حالی است که همین میلگرد آجدار در بازار خارج از بورس روز گذشته در مرز ۴۶۰۰ تومان در دسترس خریداران قرار گرفته‌است. اکنون می‌بایست منتظر ماند و دید که آیا شارژ این چنینی بازار می‌تواند کوره سفته‌بازان و اقبال نقدینگی به بازار داخلی میلگرد آجدار را بار دیگر شعله‌ور سازد یا خیر. قدر مسلم روند بازار ارز نیز در روز جاری می‌تواند نقش بسزایی را در ترغیب این نقدینگی برای جذب عرضه‌های بورس کالا ایفا کند.

در وضعیت کنونی بازار، بارها تجربه ثابت کرده که باید از خریدهای هیجانی به خصوص در حوزه آهن و میلگرد خودداری کرد تا از ضرر و خسارت ناشی از وضع موجود در امان باشیم.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)