بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، رنج قیمت در بازار آهن این روزها نشان می‌دهد که ثبات در بازار حکم‌فرما شده‌است. بر همین مبنا، کارخانه ناب تبریز شروع‌کننده اعلام قیمت محصولات خود در روز جاری، محصول نبشی و ناودانی بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام کرد. علاوه بر این، کارخانه اسپیرال همین روند را دنبال کرد و قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کرد.

کارخانه راد همدان قیمت میلگرد خود را بدون تغییر اعلام کرد. علاوه بر این، کارخانه سیرجان به اندازه 50 تومان برای هر کیلو محصول افزایش داد. با این شرایط، احتمال می‌رود که تولیدکنندگانی که در چند روز اخیر قیمت‌های گزافی را برای محصولات خود اعلام کردند، قیمت‌ تولیدات خود را بدون تغییر اعلام کنند یا کاهش دهند. با این حال، پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به عوامل مختلفی که در قیمت محصولات فولادی نقش دارند، دشوار است.

اکثریت کارخانه‌های تولیدکننده قوطی و پروفیل مثل کارخانه جهان، قیمت قوطی و پروفیل خود را بدون تغییر اعلام کردند. شرکت هفت الماس، قیمت ورق گالوانیزه خود را به اندازه 100 تومان افزایش داد. همچنین کارخانه شهرکرد و تاراز نیز افزایش قیمتی 100 تومانی را برای محصولات خود اعلام کرد. البته بازار ورق‌های روغنی اگرچه دیرتر از سایر ورق‌ها شروع به اعلام قیمت می‌کند، اما نمی‌توان آن را از درگیری با عوامل افزایشی بازار مصون نگه داشت.

با بررسی وضعیت بازار طی روز جاری می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که بازار آهن اگرچه خسته از تحولات سیاسی و اقتصادی کشور می‌باشد. با این حال، همچنان در تکاپو برای ادامه حیات خود و پیدا کردن راه‌حلی مناسب برای جلب رضایت فعالان حوزه صنعت فولاد می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)