بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر بازار آهن وارد فاز تازه‌ای شده و روند تغییر قیمت‌ها در بازار آهن رو به کاهش پیش بینی شده است. در حال حاضر بازار از جو نسبتا آرامی برخوردار است. با این حال، اخبار بازار ارز نشان می‌دهد که جو حاکم شده بر بازار ادامه نخواهد یافت.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که در شرایط چنینی باید از تصمیمات آنی خودداری کرد. علاوه بر این، مادامی که وضعیت بازار آهن به این شکل است، باید از خریدهای هیجانی که موجب پشیمانی خواهد شد، صرف‌نظر کرد.

امروز شاهد سیر صعودی نرخ ارز و طلا در بازار بودیم. با این حال، پس از مدتی قیمت‌ها دوباره فازی کاهشی به خود گرفتند. این مسئله باعث شد که برخی از عرضه‌کنندگان در بازار برای محصولات فولادی خود قیمتی اعلام نکنند.

در تهران، بازار طلا سیری نزولی به خود گرفته‌است. این مسئله، معنایی به جز سیگنال‌هایی برای کاهش متوالی نرخ ارز در بازار آزاد نخواهد داشت.

برخی از تحلیل‌گران معتقدند که نرخ ارز در کوتاه‌مدت بر روی 11 یا 12 هزار تومان باقی خواهد ماند. با توجه به اقداماتی که بانک مرکزی برای کنترل قیمت‌ها انجام داده‌، در صورتی که اتفاق غیر منتظره‌ای در بازار داخلی و جهانی رخ ندهد، قیمت ارز در همین محدوده باقی خواهد ماند.

علاوه بر کنترل قیمت‌ها توسط بانک مرکزی، نباید از جلسات هم‌اندیشی تولیدکنندگان شمش فولادی نیز غافل ماند. این جلسات با موضوع بررسی راه‌کارهای تامین مواد اولیه یا همان آهن اسفنجی برگزار می‌شود. نتایج این جلسات می‌تواند آینده صنعت فولاد را متحول کند.

شرایط کنونی بازار نتوانسته قیمت‌ها را از روند نزولی خود خارج کند. به همین ترتیتب، همچنان شاهد کاهش قیمت‌های 20 تا 50 تومانی برای هر کیلو از محصولاتی مانند میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی در بازار آهن هستیم. احتمالا تا پایان هفته این شرایط بر بازار حاکم باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)