بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، با توجه به شرایطی که بر بازار بین‌المللی آهن حاکم شده‌، برخی از تولیدکنندگان فولاد به این نتیجه رسیدند که ذائقه مردم تغییر کرده‌است. آنان بر این باورند که باید به جای بالا و پایین کردن قیمت‌ها به فکر اندیشه‌ای صحیح در مورد اصلاح شرایط بازار باشند. پیرو همین مسئله، بسیاری از تولیدکنندگان کیفیت محصولات خود را ارتقا دادند. علاوه بر این، تنوع تولیدات خود را نیز افزایش دادند. بسیاری از صنایع مصرفی بادوام مثل لوازم خانگی را مردم تا مدت‌ها و حتی تا پایان عمر مورد استفاده قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت یکی از عوامل مهم در دوام هر محصولی، استفاده از مواد اولیه با کیفیت می‌باشد.

هر چه از مواد اولیه با کیفیت‌تر و خاص‌تری در محصولات استفاده شود، هم تا سال‌های زیاد آن کالا قابل استفاده است و هم مشتریان سریع‌تر آن را می‌پسندند و استفاده می‌کنند.

دوام و ماندگاری یک محصول می‌تواند باعث راه یافتن آن محصول به عرصه بازارهای جهانی و بین‌المللی آهن شود. با بررسی دقیق محصولات بازار می‌توان دوام و ماندگاری ورق گالوانیزه را مثال زد، زیرا این ورق در شرایط آب و هوایی نامناسب در برابر هوازدگی و خوردگی دارای مقاومت زیادی می‌باشد. بررسی کارشناسان صمت نشان می‌دهد که به دلیل عدم وجود تولیدکننده عمده به جز فولاد مبارکه و هفت الماس تا حدودی نیاز کشور به این کالا از کشورهای دیگر تامین می‌شد.

در حال حاضر در کشور ما حدود 10 میلیون تولیدکننده ورق گالوانیزه وجود دارد. این تولیدکنندگان قادرند محصولات متنوعی مثل ورق‌های ضخیم، نازک و آلیاژهای گوناگون دیگری را به تولید برسانند. در شرایط کنونی کشور، برخی از ورق‌های آهن مثل ورق‌های ضخیم از سایر کشورها تامین می‌شوند. در صورتی که تولیدکنندگان جدیدی به این حوزه وارد شوند، این بخش از نیاز کشور تامین خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)