طبق بررسی‌های واحد خبر آهن ملل اصفهان، در این هفته احتمال توقف روند صعودی قیمت‌ها و بازگشت به حالت عادی و آرامش بازار وجود دارد. آمارها نشان می‌دهند که طبق شواهد موجود در بازار در هفته گذشته، ممکن است قیمت میلگرد در بورس کالا به 4400 تومان در این هفته دست یابد. با این حال به دلیل وجود فاصله زیاد در حدود 350 تا 400 تومان بین نرخ رقابتی تمام شده هیجانی با نرخ پایه عرضه‌ها، قیمت‌ها در هفته کنونی کاملا به جو بازار بورس کالا وابسته است.

در صورتی که جو حاکم بر بازار ادامه یابد، ممکن است قیمت‌ها در حدود 100 تومان در بورس کالا برای میلگرد آجدار کاهش یابد. این کاهش قیمت را می‌توان با توجه به نرخ‌ها در هفته گذشته پیش‌بینی کرد.

همانطور که پیش از این بررسی کردیم، یکی از علل نابسامانی و التهاب موجود قیمت‌ها در بازار آهن، نوسانات نرخ ارز بوده‌است. با این حال باید منتظر ماند تا شاید میزان عرضه‌ها در بورس کالا برای ثبات و حفظ قیمت‌ها فعلی مواد اولیه و یا محصول نهایی کاهش پیدا کند. به هر حال کاملا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا باز هم روند قیمت ها در بازار آهن نزولی است یا خیر؟

قیمت‌ها در بازار آهن نشان می‌دهند که در این دو هفته اخیر، روند حاکم بر بازار به نفع مصرف‌کننده نهایی پیش رفته‌است. به همین ترتیب، در شرایط کنونی لازم است از خرید هیجانی صرف‌نظر کرد و تا ثبات قیمت‌ها از خرید غیرضروری خودداری کرد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)