بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در هفته‌ای که گذشت قیمت میلگرد در بازار داخلی امارات از ثبات مناسبی برخوردار بود. در هر صورت با توجه به اینکه بازار بیلت و قراضه آهن رشد قیمت داشته، احتمال افزایش قیمت برای میلگرد نیز وجود دارد. در کشور امارات، قیمت بیلت وارداتی در بازه 445 تا 460 دلار برای هر تن سی اف آر است. این در حالی است که قیمت این کالا در هفته گذشته بین 425 تا 435 دلار ثبت شده‌بود.

در کشور هند، در این هفته قیمت بیلت حدود 445 دلار بود. برخی از عرضه‌کنندگان در این کشور نیز قیمتی معادل 450 تا 455 دلار برای هر تن سی اف آر را پیشنهاد دادند.

طبق گزارشات ما، در بازار داخلی امارات، قیمت میلگرد توسط شرکت امارات استیل حدود 486 دلار برای هر تن درب کارخانه ارائه شد. میلگرد وارداتی امارات نیز در هفته جاری نوسانات چندانی نداشت. این کالا با قیمت بین 470 تا 480 دلار هر تن سی اف آر معامله شد.

قیمت بیلت صادراتی سی آی اس بدون تغییر مانده‌است. بازار این کالا همواره پر رونق می‌باشد. علاوه بر رونق مناسب بازار، رشد قیمت قراضه آهن نیز به بازار بیلت کمک می‌کند. قیمت میانگین نهایی برای بیلت صادراتی حدود 400 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. بهای این کالا نسبت به روز جمعه ثات مانده‌است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در روزهای اخیر، خریداران ترکیه، بیلت سی آی اس را به قیمت 400 دلار برای هر تن سی اف آر معادل با 385 دلار هر تن فوب طلب کرده‌اند. خریداران مصری قیمت بالاتری را برای بیلت در نظر دارند. آن‌ها به دنبال بیلتی با قیمت 410 دلار برای هر تن سی اف آر که معادل 390 دلار هر تن فوب می‌باشد، هستند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)