بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، هم اکنون روندی صعودی در بازار آهن برای قیمت‌ها حاکم شده‌است. یک تفاوت قیمت محسوس برای محصولات فولادی نسبت به گذشته در بازار امروز دیده می‌شود.

اگر با دقت به بازار قراضه آهن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که بازار قراضه آهن نسبت به ماه‌های ابتدایی سال تغییرات محسوسی نداشته‌است. در واقع قیمت این کالا با افزاش یا کاهش زیادی در سال جاری مواجه نشد. تنها در مواردی جزیی قیمت این کالا با نوساناتی همراه شد. از جمله این نوسانات می‌توان به اختلاف قیمت قراضه آهن و شمش اشاره کرد که چندی پیش به بیش از کیلویی 1000 تومان رسیده بود.

شرایط و روند بازار نشان می‌دهد که احتمالا دیگر خبری از مواد اولیه ارزان قیمت نخواهد بود. شاید یکی از دلایل اعتراضات اخیر، همین مسئله باشد. از دلایلی دیگری که باعث شده این تصور ایجاد شود که دیگر قیمت مواد اولیه افت نخواهد کرد، می‌توان به افزایش قیمت این ماده همزمان با کالاهایی نظیر شمش اشاره کرد. پیرو همین مسئله امیدی برای کاهش قیمت مواد اولیه نمی‌توان داشت.

به واسطه اینکه همه کالاهای فولادی برای تولید نیاز به مواد اولیه دارند و قیمت این مواد افزایش داشته، بهای محصولات فولادی نیز کاهش نخواهد یافت.

یکی از دلایل التهاب بازار این روزها، هجوم هیجانی برای تقاضا می‌باشد. این مسئله می‌تواند منجر به فروش قابل توجه ولی مقطعی شود. در شرایط کنونی، زمان و مدیریت تولید و عرضه توسط دولت و سازمان‌های مرتبط و فولادسازان مسئله مهمی است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)