بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، به نظر می‌رسد هدف از افزایش نرخ اسکناس ارز همانطور که پیش از این گفته شد موضوع دیگری است و عامل یا عوامل بازارساز کاملا بر بازار مسلط هستند. لازم است کلیه افراد فعال در حوزه صنعت فولاد به دقت مراقب باشند.

شرکت در این بازی قواعد خودش را طلب می‌کند و بسیار خطرناک است. انتظار می‌رود که به محض بررسی و نتیجه‌گیری بانک مرکزی به احتمال زیاد شرایط به حالت عادی خود باز گردد. بنابراین باید همواره مراقب باشید که از این اوضاع نابسامان و مهلکه آسیب نبینید.

لازم است که جامعه آهن‌فروشان به خصوص فعالان خرد این بازار بدانند که تا آرام و عادی شدن شرایط، “خرید به شرط فروش” است.

طبق گزارشات کارشناسان ما، امروز عرضه ۱۰ هزار تن شمش چادرملو در بورس کالا در نهایت با نرخ رقابتی ۴۴۹۶۷ ریال با احتساب مالیات ارزش افزوده معامله شد.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که امروز جلسه فوق‌العاده توسط ستاد تنظیم بازار با حضور جناب آقای دکتر غریب‌پور ریاست محترم ایمیدرو و جناب آقای مدرس خیابانی قائم مقام محترم وزیر در امور بازرگانی برگزار شد. این جلسه با موضوع بررسی کنترل قیمت آهن و فولاد، افزایش عرضه فولادسازان در بورس کالا و تخلفات احتمالی شکل گرفت.

می‌توان گفت که شرایط فعلی بازار فولاد در سمت عرضه با رفتار امروز صرافی ملی کاملا به هم ریخته و سردرگم شده‌‌است. این سردرگمی به گونه‌ای است که برخی از مبادی به صورت کاملا هیجان‌زده قیمت آهن و فولاد خود را اعلام می‌کنند. البته برخی دیگر از مبادی اصلا قیمتی برای محصولات خود اعلام نکرده‌اند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)