بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، به دلیل کافی بودن تقاضای بازار داخلی، قیمت های پیشنهادی برای ورق گرم صادراتی، رونق بازار داخلی چین را نشان می دهد. روند قیمت بازار این کالا صعودی می‌باشد. با این حال، فروش این محصول با محدودیت روبه‌رو است، زیرا قیمت ورق گرم در بازار بین‌المللی توسط سایر کشورها کمتر از چین گزارش شده‌است.

آمارها نشان می‌دهد که هم اکنون قیمت ورق گرم صادراتی بین 470 تا 475 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. این قیمت نشان می‌دهد که نرخ این کالا در حدود 5 دلار نسبت به روزهای گذشته رشد یافته‌است. با این حال، ورق چین خریدار زیادی ندارد. دلیل این مسئله را می‌توان قیمت کمتر ورق کره جنوبی و هند دانست. قیمت ورق در بازار داخلی نیز در حدود 2 دلار رشد یافته‌است. به طور کلی موجودی بازار کاهش یافته، اما سرعت فروش نسبت به قبل کمتر است.

طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، در ماه دسامبر به دلیل محدودیت در عرضه زمستانی، قیمت قراضه وارداتی در شرق آسیا افزایش یافته‌است. نسبت به هفته گذشته، میانگین قیمت قراضه آهن سنگین 20 تا 80 در حدود 7 دلار بالا رفته‌است. در نهایت قیمت این کالا 282 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شده‌‌است.

در ژاپن قیمت قراضه آهن سنگین کلاس 2 حدود 235 دلار برای هر تن فوب می‌باشد. این قیمت نشان می‌دهد که قیمت هفتگی این کالا 5 دلار رشد کرده‌است. در این هفته کره‌ای‌ها قیمتی معادل 230 دلار  پیشنهاد دادند، اما کشورهایی مثل ویتنام و تایوان قیمت محصولات خود را افزایش دادند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)