بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روزهای اخیر در کشور چین، قیمت سنگ‌آهن وارداتی از ثبات مناسبی برخوردار بوده‌است. با این حال، میزان تقاضا و خریدها در بازار با کاهش روبه‌رو شده‌است. این مسئله نگرانی برخی از عرضه‌کنندگان فولاد را در مورد افت قیمت‌ها در روزهای آتی را در بر داشته‌است.

در استرالیا قیمت نهایی سنگ‌آهن وارداتی با خلوص 62 درصد حدود 88.5 دلار برای هر تن سی‌آف آر بوده‌است. عرضه‌کنندگان قیمت‌ها را ثابت نگه‌داشته‌اند، با اینکه حجم خریدها کاهش زیادی داشته‌است.

کاهش تقاضا یاعث شده که نگرانی در مورد رفتن بازار به سمت یک سیر نزولی بیشتر شود. احتمال ثبات قیمت سنگ‌آهن در ماه دسامبر کم است. با این حال، افت قیمت‌ها چندان شدید و محسوس نخواهد بود.  قیمت سنگ‌آهن موجود در بنادر چین به دلیل کاهش خرید در حدود 2 دلار پایین آمده‌است.

طبق بررسی‌های واحد خبر آهن ملل اصفهان، معاملات جدیدی در بازار واردات قراضه آهن ترکیه در روزهای اخیر نهایی نشده‌است. با این حال انتظار می‌رود که قیمت نهایی معاملات بعدی بالاتر برود.

قیمت نهایی قراضه آهن سنگین 20 و 80 عرضه‌کنندگان آمریکایی به حدود 290 دلار برای هر تن سی‌ اف آر رسیده‌است. بسیاری از فروشندگان بر قیمت‌های خود اصرار می‌ورزند، با اینکه پیشنهادات قیمت آن‌ها بالا است.

در رومانی قیمت قراضه آهن سنگین برای هر تن سی‌ اف آر 275 دلار ثبت شده‌است. این طور که شواهد نشان می‌دهد، همه فروشندگان در حال بالا بردن قیمت محصولات خود می‌باشند.

در بازار واردات ترکیه قیمت متوسط نهایی قراضه آهن در بازه 283 تا 285 دلار برای هر تن سی اف آر معامله شده‌است. پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده قیمت این کالا در حدود 5 تا 7 دلار دیگر نیز افزایش پیدا کند.

 

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)