طبق گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار صادرات ورق چین، بسیاری از خریداران منتظر کاهش قیمت‌ها هستند. هم اکنون قیمت ورق گرم در بازار داخلی چین از ثبات مناسبی برخوردار است. قیمت ورق در این بازار در بازه 525 دلار تا 350 دلار برای هر تن درب کارخانه می‌باشد. در بازار صادرات نیز، قیمت ورق گرم چین نرخی معادل 455.39 دلار برای هر تن فول دارد. این قیمت نشان می‌دهد که این کالا در حدود 2.24 دلار رشد داشته‌است.

 

این قیمت برای بسیاری از خریداران مورد قبول نبوده و بنابراین برای خرید دست نگه‌داشته‌اند تا شاید قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

 

بر اساس تحلیل کارشناسان آهن ملل اصفهان، برخی عرضه‌کنندگان در بازار صادرات مقاطع فولادی ترکیه، برای افزایش قیمت قراضه آهن، قیمت‌های پیشنهادی بالاتری دادند. با این حال، هنوز هم میزان تقاضا با محدودیت روبه‌رو است.

 

قیمت میلگرد در هفته‌ای که گذشت در بازه 415 دلار تا 420 دلار بود. این در حالی است که قیمت میلگرد هم اکنون بین 420 دلار تا 430 دلار برای هر تن فوب معامله می‌شود. علاوه بر این، در ترکیه قیمت قراضه آهن وارداتی 268.32 دلار برای هر تن سی اف آر است، اما در هفته گذشته قیمت این کالا در حدود  264 دلار و در ماه نوامبر 254.8 دلار برای هر تن سی اف آر بود.

 

در هر حال، با اینکه قیمت قراضه افزایش یافته، اما فولادسازان نمی‌توانند قیمت میلگرد را بالاتر از 420 دلار برای هر تن فوب اعلام کنند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)