بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، برخی از کارخانه‌های تولیدکننده چینی در هفته اخیر، موجودی سنگ آهن خود را بالا بردند. طبق بررسی‌ها موجودی سنگ آهن 64 کارخانه‌ها، مای استیل در حدود 2.7 درصد بهبود داشتند. در مجموع تولید کلی این کارخانه‌ها 15.5 میلیون تن ثبت شده‌است.

 

آمارها حاکی از آن است که قیمت سنگ آهن در هفته‌ای که گذشت در بازار نقدی چین رشد داشته‌است. به دلیل افزایش قیمت فولاد در این بازار، جو بازار روانی مثبت شد. به این ترتیب، کارخانه‌های بیشتری توانستند با اطمینان لازم خرید سنگ آهن خود را انجام دهند.

 

بازار صادرات بیلت سی آی اس در هفته‌ای که گذشت رشد کرد. دلیل رشد قیمت بیلت را می‌توان رشد قیمت قراضه آهن دانست. به این ترتیب، میزان تقاضا برای بیلت افزایش یافت. در هفته‌های پیشین قیمت اعلام شده برای بیلت بین 385 تا 390 دلار برای هر تن فوب دریا سیاه بوده‌است. با همین رنج قیمت میزان صادرات زیادی به کشورهای آفریقا، خاورمیانه و آسیا انجام شد.

 

طبق بررسی‌های آهن ملل اصفهان، جو بازار مثبت است. بر همین اساس عرضه‌کننده‌های زیادی می‌توانند با قیمت‌های مورد نظر خود معاملات را انجام دهند. امکان سوق بازار به قیمت 390 دلار به راحتی وجود دارد. در حال حاضر قیمت‌ بر روی 382 دلار هر تن فوب دریای سیاه است.

 

در بازار داخلی ترکیه شرایط متفاوتی حاکم است. در این بازار قیمت ورق گرم چین در بازه قیمت بین 522 تا 526 دلار برای هر تن درب کارخانه معامله شده‌است. در واقع ورق چین به میزان 3 دلار نسبت به گذشته رشد داشته‌است. شواهد حاکی از آن است که قیمت ورق رشد داشته و بازار آن رونق گرفته‌است. برای بازار صادرات قیمتی معادل 455 دلار برای هر تن فوب شنیده شده‌است. در واقع قیمت نهایی در حدود 2 دلار رشد یافته‌است. بعضی کارخانه حتی قیمت 460 دلار نیز پیشنهاد داده‌اند. این در حالی است که بیشتر خریدکنندگان از کشورهای دیگر که قیمت‌های مناسب‌تری پیشنهاد می‌دهند، خرید می‌کنند.

منبع: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)