بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، شرایط بازار آهن در روزهای گذشته مناسب نبوده‌است. به طوری که می‌توان گفت بازار وضعیت آشفته و نامنظمی را به خود گرفته بود. آشتفگی بازار به حدی گزارش شده که در برخی موارد نیز شاهد قیمت‌های بی اساس برای برخی از محصولات فولادی نیز بودیم. با وجود اینکه نظارت مناسبی بر بازار آهن وجود داشت، اما آمارها حاکی از آن است که در برخی موارد محصول میلگرد مرز قیمت 4600 تومان برای هر کیلو را گذراند. با اینکه هنوز هم نوسانات و قیمت‌های بی اساس در بازار آهن دیده می‌شود، اما در چند روز گذشته آرامشی خاصی در بازار عرضه و تقاضا حاکم شد.

طبق بررسی‌های آهن ملل اصفهان، دیروز از روند قیمت صعودی که در بازار برقرار بود، کاسته شد. در واقع مقداری از بی‌نظمی موجود در بازار کاهش پیدا کرد. نوسانات قیمت حاکم بر بازار باعث شد برخی از خریداران مدتی از اقدامات جدی خود برای خرید و تامین نیاز مصرفی خود صرف‌نظر کنند. آنان با امید برگشت بازار به سمت قیمت‌های حقیقی فعلا از خرید دست نگه‌داشتند. در این میان، نقش دلالان و سوداگران برای سودجویی بیشتر و اختلال در بازار را نیز نباید نادیده گرفت. این افراد با نابسامانی در بازار آهن باعث ایجاد روندی صعودی برای قیمت‌ها می‌شوند و همواره از موضع خود عقب ننشسته‌اند. بنابراین، لازم است که هم خریداران و هم فروشندگان واقعی هوشیاری خود را حفظ کنند.

در شهرستان بناب و در روزهای اخیر خبر دستگیری 3 کلاهبردار حرفه‌ای با مبلغی حدود 500 میلیارد ریال کلاهبرداری منتشر شد. پلیس آگاهی با کشف محل اختفای این کلاهبرداران که با صدور چک‌های بلامحل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده‌بودند، آنان را دستگیر کرد. فرمانده نیروی انتظامی این استان در طی گفت و گویی در همین راستا عنوان کرد که متهمان در بازجویی‌های خود اعتراف کردند که مبلغی معادل 500 میلیارد ریال از آهن‌فروشی‌های شهرستان بناب و شهرستان‌های همجوار کلاهبرداری کردند.

منبع: آهن ملل اصفهان(ahanmelal)