براساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، لازم است که تمامی همت واحدهای تولیدی با نیل به سمت ماه‌های پایانی سال در جهت رشد و رونق تولید به کار گرفته شود. بنابراین، برای ایجاد رفاه هر چه بیشتر در جامعه باید فعالیت‌های تولیدی که باعث ایجاد اشتغال می‌شوند، افزایش یابند. همانطور که اطلاع دارید در آبان‌ماه امسال برخی از عوامل منجر به اختلال و ایجاد وقفه‌هایی در اقتصاد و کسب و کارها شد. به همین ترتیب، بازار آهن از آرامش خود فاصله گرفت و از شرایط عادی خود خارج شد.

طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، در اواسط تعطیلات ماه آبان قیمت پایه برای عرضه ورق گرم در بورس کالا کاهش یافت. در سال جاری میزان کاهش قیمت بسیار محسوس بود، به گونه‌ای که تا پیش از این سابقه این چنین افت قیمتی برای ورق گرم در بازار آهن نداشتیم.

قیمت معاملات در ماه‌های خرداد تا شهریور همزمان با افت قیمت‌های پایه کاهش یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت در بازار آهن تا اواخر سال جاری وجود دارد. امید است که بازار تغییر جهت داده و از رکود بیرون آید.

بسیاری از فعالان بازار فولاد دلیل کاهش قیمت معامله ورق گرم نسبت به گذشته را بررسی کردند. آنان در پی بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که قیمت معامله برای ورق گرم نازک به اندازه 28 تومان برای هر کیلو ورق بالا رفته‌است. علاوه بر این، قیمت ورق گرم ضخیم نیز در حدود 140 تومان برای هر کیلوگرم از این ورق افزایش پیدا کرده‌است.

وضعیت بازار فولاد نشان می‌دهد که در این دو ماه اخیر، موجودی ورق گرم در بازار کاهش یافته‌است. با این شرایط برای این محصولات انتظار افزایش قیمت می‌رفت، اما شرایط آن طور که احتمال می‌رفت، پیش نرفت. همانطور که می‌دانید ورق گرم کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. بخش زیادی از این محصول برای تولید استفاده می‌شود. به همین دلیل، کمتر مورد دلالی قرار می‌گیرد. آمارها حاکی از آن است که حدود 70 درصد از تولید ورق به طور مستقیم در بازار به دست مصرف‌کننده نهایی (نه دلال‌ها و واسطه‌گرها) می‌رسد. احتمال می‌رود که در روزهای آتی بازار آهن رونق خوبی را به دلیل افزایش تقاضا تجربه کند.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)