بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، مدتی است که معاملات سنگ آهن بر روی نرخی معادل 80 دلار باقی مانده‌است. فعلا این ماده با نوسانات قیمت اندکی روبه‌رو است. در روز جمعه، سنگ آهن با قیمت 83 دلار و 36 سنت به ثبت رسید که این مسئله حاکی از افزایش قیمت این کالا نسبت به هفته گذشته است. بر خلاف سنگ آهن، قیمت فولاد روند رو به رشدی را در بازارهای جهانی در پی گرفته‌است.

برخی از محققان در بازار فولاد معتقدند که عدم تغییر قیمت سنگ آهن بر خلاف رشد قیمت فولاد باعث تضعیف شدن عرضه‌کنندگان سنگ آهن می‌شود. همچنین فولادسازان به صورت ناعادلانه از سود بهره‌مند می‌شوند.

با بررسی بازار سنگ آهن چین می‌توان به این موضوع رسید که این ماده به موازات قیمت فولاد در تلاش برای بهبود است. در این مورد با دو چالش روبه‌رو هستیم. چالش اول عدم تناسب رشد قیمت فولاد با رشد عرضه در بازار سنگ آهن است که این مسئله می‌‌تواند باعث رشد قیمت سنگ آهن شود. چالش دوم بهبود فرآیند عرضه تا سال 2020 و تامین نیاز بازار است که در پی آن قیمت سنگ آهن با رشد چشم‌گیری روبه‌رو نخواهد شد. قیمت نهایی سنگ آهن برای تحویل در ماه ژانویه بالای 90 دلار ثبت شده‌است که این رقم بالاترین رقم از 28 اکتبر تا کنون محسوب می‌شود. همین مورد می‌تواند باعث روند افزایشی قیمت‌ها در روزها و سال‌های آتی شود.

در بازار بورس سنگاپور نیز برای تحویل در ماه دسامبر قیمت سنگ آهن افزایش یافته‎‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)