بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، در روز یکشنبه هفته جاری بازار آهن با نوساناتی روبه‌روشد. قیمت‌ها افزایش یافت و به طور کلی بازار سیر صعودی به خود گرفت. بسیاری از شرکت‌ها از جمله شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد آلیاژ کیمیا و شرکت ذوب بریس قیمت‌های خود را با رشدی معادل 10 تا 90 تومان برای هر کیلو فولاد ارائه دادند.

در اوایل هفته گذشته در بازار چین قیمت سنگ آهن تا بیش از 80 دلار هم کاهش یافت. قیمت سنگ آهن در اواخر هفته به دلیل افزایش تقاضای فولاد و بهبود خرید سنگ آهن افزایش داشت. در آخر هفته گذشته میانگین قیمت سنگ آهن با خلوص 62 درصد برای هر تن خشک سی اف آر به 83.4 دلار رسید. بسیاری از فعالان در بازار آهن نسبت به رشد قیمت‌ها واکنش نشان دادند. با وجود اینکه انتظار می‌رفت قیمت‌ها در زمستان کمتر شوند، ولی سیری صعودی را طی کردند.

بر طبق بررسی کارشناسان آهن ملل اصفهان، در ترکیه قیمت قراضه آهن وارداتی سنگین کلاس 1 و 2 در هفته گذشته با نوساناتی روبه‌رو بود. قیمت این محصول در ترکیه بالای 260 دلار هر تن سی اف آر بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتی که فروش میلگرد در ترکیه بهبود یابد، ممکن است قیمت قراضه آهن تا 270 دلار نیز بالا برود. با توجه به اینکه در بازار فولاد قیمت‌ها تقریبا نرخ ثابتی را داشته‌اند،قیمتی بالاتر از 265 دلار برای قراضه غیرمنطقی می‌باشد. قیمت قراضه وارداتی کانتینری با خلوص بین 20 تا 80 دلار در شرق آسیا افزایش پیدا کرد. به همین ترتیب، این کالا با قیمت 248 دلار برای هر تن سی اف آر ثبت شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)