به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، این روزها در بازار داخلی رکورد منحصر به فردی برای مصرف میلگرد آجدار مطرح شده است. میزان تقاضا برای میلگرد با افت همراه است، اما همین میزان هم به دست توزیع‌کنندگان دولتی تامین می‌شود. اختلاف قیمت میلگرد در مناطق مختلف کشور بسیار محسوس است. مقرون به صرفه‌تر است که متقاضیان، میلگرد مورد نیاز خود را از همان محل فعالیت خود تامین کنند. این روزها تامین موجودی انبارها شاید ماه‌ها به طول بیانجامد.

طبق بررسی‌های کارشناسان آهن ملل، فعالیت اکثر نوردکاران در بخش خصوصی تنها برای تامین سایزهای خاص یا کوچک مانند سایز 6 تا 12 می‌باشد. علاوه بر این، نوردکاران برای فروش محصولاتشان به شرایط‌ خاصی روی آورده‌اند.

شواهد نشان می‌دهد که شرایط کنونی بازار آهن، شرایط ایده‌آلی برای فعالان صنعت فولاد نبوده و آن‌ها همواره در تلاش برای ایجاد تغییرات هر چند اندک در بازار داخلی آهن می‌باشند، اما وضعیت نامساعد و راکد بازار داخلی آن‌ها را در این امر با مشکل مواجه ساخته است.

در شرایط کنونی بازار با توجه به ثبات حاکم و سیر رو به کاهش تقاضا در بازار آهن، برنامه‌های موفق بانک مرکزی فارغ از کشمکش‌های سیاسی و جنگ روانی حاصل از تدابیر بیگانگان، تا حدی توانسته است برای کاهش تشویش و التهاب بازار موثر باشد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)