طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، دو مشکل اساسی بر سر راه تامین‌کنندگان کوچک صنایع فولاد کشور ایران وجود دارد. اولین مشکل این است تولیدکنندگان داخلی مجبورند برای پیدا کردن بازار فروش محصولات خود با شرایط کنونی بازار بسیار دست و پنجه نرم کنند. دومین مسئله، مشکل تامین مواد اولیه می‌باشد. این مشکلات باعث می‌شود که تولیدکنندگان داخلی صنعت فولاد نتوانند در مسیر پیشرفت و بهبود صنایع فولاد خود قدمی شگرف بردارند.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم در ماه‌های اخیر، شرکت‌های کوچک فعال در صنایع فولادی با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند و با اینکه کالای آهن اسفنجی به وفور در کشور تولید شده است، اما همچنان تولیدکنندگان این ماده را از شرکت‌های دیگر تهیه می‌کنند.

قراضه فولادی از دیگر اقلامی است که به دلیل قیمت بالای آن، قیمت شمش فولادی نیز افزایش یافته است.

یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه تولید کارخانه‌جات صنایع فولادی وجود دارد، کمبود آب مورد نیاز برای خط تولید می‎باشد. بنابراین، آن‌ها مجبورند آب مصرفی مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین کنند که این مسئله نیاز به لوله‌گذاری با صرف هزینه‌های گزاف دارد.

طبق نظر کارشناسان آهن ملل اصفهان، هم اکنون با وجود مشکلات زیادی که در بخش تولید صنایع فولادی کشور وجود دارد، نیاز است که سرمایه‌گذاران خارجی به این مسئله ورود کنند. با این راه‌کار علاوه بر ارزآوری در اقصاد کشور، بازار اشتغال رونق گرفته و در نهایت به تولیدکنندگان و اقتصاد بازارداخلی کشور کمک خواهد شد. در شرایط فعلی نیاز است که دولت ایران وارد عمل شود و برای سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت فولاد تسهیلات ویژه‌ای در نظر بگیرد.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)