به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، چندی بیش دولت آمریکا قصد داشت راه اصلی ورود ارز به کشور ایران را با استفاده از تحریم صنعت فولاد و آهن کشور مسدود کند. او در نظر داشت تا بدین وسیله عرصه را برای تولیدکنندگان صنایع فولاد و آهن کشور و بازار اقتصاد ایران تنگ کند و به این ترتیب معشیت مردم و مصرف‌کنندگان ایرانی را با مشکل مواجه کند. تولیدکنندگان ایرانی زیر بار فشار این تحریم‌ها خم به آبرو نیاوردند و با هوش و ذکاوت خود توانستند راه‌های دیگری برای ورود به بازار صادرات در خارج از مرزهای کشور پیدا کنند. با اینکه تحریم‌ها تا حدودی توانست به بازار اقتصاد کشور صدمه بزند، اما تولیدکنندگان توانستند رفته رفته تولیدات خود را توسعه و بهبود ببخشند.

در همین راستا مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان عنوان کرد: درست است که سیاست‌های اتخاذ شده باعث تاثیراتی بر روی صادرات غیرنفتی کشور شده، اما ما صادرات اقلامی مانند میلگرد آجدار، قوطی و پروفیل را در بازار داخل و اقلامی مانند ورق‌های گرم و سرد را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم تا به این ترتیب بتوانیم در افزایش رونق اقتصاد کشور و درآمدزایی آن نقش داشته باشیم.

او در ادامه اشاره کرد که به دلیل تحریم‌های زیادی که در حوزه صنعت فولاد کشور وجود داشته، صادرات غیرنفتی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است و میزان صادرات اخیرا روند رو به کاهشی را طی کرده است. به جز تحریم‌های وارد شده بر کشور، مشکلات دیگری اعم از عملیات بانکی، حمل و نقل، ضمانت صادرات، بیمه، مسائل سیاسی و غیره نیز در صادرات غیرنفتی موثر بوده است.

به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، شواهد حاکی از آن است که در سال‌های آتی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در رده فولادسازان برتر و بزرگ جهان قرار خواهد گرفت. در هر صورت تمامی صنایع فولادی کشور با وجود تحریم‌های زیاد، برای مطرح شدن راه دشواری در پیش دارند.

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)