به گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، دبیر صنف تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، محصولاتی اعم از لوله و پروفیل را جزو محصولات پرمصرف اعلام کرد. او همچنین افزود: این محصولات تنها در ساختمان‌سازی کاربرد ندارد، بلکه در تمامی صنایع ساخت سازه‌هایی که از لوله و پروفیل تشکیل شده‌اند، استفاده می‌شود. سازه‌های مانند پل بویژه پل طبیعت، سینماها و ساختمان‌هایی که به تازگی ساخت می‌شوند، همگی دارای لوله و پروفیل هستند. بنابراین، با توجه به کاربرد گسترده و متنوع این محصول، میزان افزایش تقاضا برای آن رو به افزایش است.

هم اکنون کارخانه‌ها و تولیدکنندگان زیادی محصولاتی اعم از لوله و پروفیل را تولید می‌کنند. می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از اسکلت ساختمان‌ها از لوله ایجاد شده است.

متخصصان فعال در حوزه ساختمان‌سازی و معماری معتقدند که در مهندسی مدرن و امروزی، برای وزن کمتر، سرعت بالا برای ساخت، راحتی کار و بوِیژه زیبایی ساختمان‌ها، نیاز است که از محصولات لوله و پروفیل استفاده شود.

علاوه بر کاربرد لوله و پروفیل در ساختمان‌سازی، می‌توان گفت که 15 درصد از بسیاری از ساختمان‌ها را آهن‌آلات تشکیل می‌دهند. از جمله آهن‌آلات بسیار پر استفاده میلگرد می‌باشد که در صنعت ساخت و ساز به وفور از آن استفاده می‌شود.

در مقابل کاربرد گسترده لوله، پروفیل و میلگرد، کاهش بازار ساخت و ساز باعث کاهش تقاضا برای این محصولات و در نتیجه نگرانی تولیدکنندگان شده است.

پیش از این دولت توانسته بود با طرح ساخت مسکن مهر به صنعت ساخت و ساز و در نهایت رونق بازار آهن‌آلات کمک شایان توجهی داشته باشد.

پس دولت می‌تواند با استفاده از طرح و برنامه‌های مناسب، نقش ویژه‌ای در رونق بازار ساخت و ساز با استفاده از ساختمان‌سازی و شهرک‌‌سازی ایفا کند. به این ترتیب، بخش خصوصی و کارخانه‌جات مشغول در حوزه آهن‌آلات نیز فعال شده و فروش مناسبی را خواهند داشت.

 

منبع خبر: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)